A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Gastroquality Webáruház (Gastro Quality 1173 Budapest 522 utca 4.; továbbiakban: Szolgáltató) és az elektronikus szolgáltatást igénybe vevő vásárló (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (továbbiakban: Felek)
Magunkról
1.1. A webáruházat olyan szolgáltatásokkal és lehetőségekkel igyekeztünk felépíteni, hogy Vásárlóink minél egyszerűbben megtalálhassák, kiválaszthassák és megvásárolhassák a keresett terméket.
Az webáruház funkcióit igyekeztünk a felmerülő igényekhez igazítani, és ezen túlmenően próbáljuk megkönnyíteni, segíteni a vásárlást. A legmegfelelőbb termék kiválasztásának elősegítésére, igyekszünk Vásárlóinknak a lehető legtöbb információt nyújtani a kiválasztott termékekre vonatkozóan.
1.2. A webáruházat az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (“Ektv.”) alapján szolgáltatóként társaságunk működteti.
1.3. Társaságunk Ektv 4.§-ban előírt kötelező adatszolgáltatása a 2. menüpontban található.
Tájékoztató adatok
Gastro Quality Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
- székhelye: 1105 Budapest, Körösi Csoma Sándor út 45.
- telephelye: Budapest X ker. Körösi Csoma Sándor út 45.
- a szolgáltatót nyilvántartásba bejegyző bíróság, hatóság megnevezése: Fővárosi bíróság Cégbíróság
- cégjegyzékszáma vagy nyilvántartásba vételi száma: Cg: 01-09-932201/4
- adószáma: 11732985-2-42
- képviselője: Fenyvesi Jenő
- elérhetőségek: telefon, fax: 06-1/201 3753
- e-mail: info.gastroquality@gmail.com
Az „Általános szerződési feltételek” és a honlapunk nyelvezete magyar.
A szerződés megkötésének illetve a szerződésnek a lehetséges nyelve: magyar
A szerződés tárgya
Az Gastro Quality Kft. által gastroquality néven üzemeltetett internetes áruházban található valamennyi árucikk. Az árucikkek tulajdonságait, jellemzőit az árucikkhez tartozó konkrét oldalon tudhatja meg.
Az „Általános szerződési feltételek” és a honlapunk nyelvezete magyar.
A szerződés megkötésének illetve a szerződésnek a lehetséges nyelve: magyar
Vételár, fizetési feltételek
Az árucikkek mellett feltüntetett ár az árucikk vételára, amely magyar forintban értendő és nem tartalmazza az általános forgalmi adót. Amennyiben a megrendelő megrendelést ad le egy termékre, úgy az eladó kötelezi magát, hogy a kiválasztott terméket a megrendeléskor érvényes végső fogyasztói áron (ezt az árat a megrendelésre küldött visszaigazolás tartalmazza) vagy, ha időközben a termék ára csökken akkor a vásárló számára kedvezőbb áron szállítja ki a megrendelőnek. Amennyiben valamely rendelés vagy rendelések bármilyen okból módosításra, összevonásra kerülnek, a módosított rendelésre a módosítás időpontjában érvényes kondíciók vonatkoznak. A feltüntetett árak visszavonásig érvényesek. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk.
A vételár kiegyenlítés
futárszolgálatnak, készpénzben az áru átvételekor, vagy előreutalással a K&H 10401282-50515757-76701015 számlaszámra
Adatbeviteli hibák javításának technikai feltételei
A kosárba rakott termáklistát megtekintheti a webáruházban a baloldalon a Kosár alatt elhelyezkedő „Ugrás a kosárhoz” linkre kattintva. Itt lehetősége a „Mennyiség” adatbeviteli mezőben módosítani a rendelt mennyiséget, törölheti a terméket a kosárból, a törlés ikonra kattintva, valamint a módosítások után frissítheti a kosár tartalmát. A frissítés után a fizetendő végösszeg már helyesen jelenik meg a kosárban. Tovább haladva a rendelési folyamaton a számlázási és a szállítási adatokat a „Címet frissít” linkre kattintva bármelyik adatot módosíthatja a beviteli mezőkben, majd a „Mentés” gombra kattintva elmentheti a módosításokat.
A „Megrendelés megerősítése” gomb választásával véglegesítette rendelését, amely megérkezik rendszerünkbe. Ezután hamarosan megkapja a visszaigazoló e-mailt, amelyben mégegyszer ellenőrízheti minden adatot megfelelően adott-e meg. Amennyiben ekkor fedez fel valamilyen hibát, akkor sincs semmilyen probláma, hiszen a rendelés semmilyen kötöttséget nem jelent az Ön számára. Ez esetben a módosítást viszont már csak ügyfélszolgálati munkatársunk tudja elvégezni, ezért a hibát – lehetőleg minél előbb – jelezze az info.gastroquality@gmail.com e-mail címre küldött elektronikus levélben.
Itt is kiemeljük, hogy adatait bizalmasan kezeljük, és harmadik személynek nem adjuk ki (Ez alól kivételt képez a szállításhoz szükséges adatok átadása a szállítónak.)
Szállítási feltételek, határidők
A megrendelő adatainak megadásakor egy olyan szállítási címet kell közölni, ahol a megadott szállítási napon (a rendelés befogadásától számított 2-3 munkanap) NAPKÖZBEN, 8.00-17.00 között fogadni tudják az utánvétes küldeményt!
Amennyiben a rendelt termék valamelyike nincs raktáron, akkor a munkatársunk e-mail-ben vagy telefonon értesíti Önt arról, hogy melyik termékre kell várni és mikor várható a szállítás.
Fontos megadni egy olyan telefonszámot is, ahol napközben akár cégünk, akár a futárszolgálat munkatársai elérhetik Önt a csomaggal kapcsolatos bármilyen esetlegesen felmerülő nehézségek kezelése érdekében.
Hétvégeken és ünnepnapokon nincs szállítás.
Amennyiben valamilyen okból a megrendelő illetve a feltüntetett címzett nem tartózkodik a megadott helyen a kiszállítás időpontjában, a futárszolgálat a megrendelő által megadott telefonszámon egyeztet vele a küldemény ismételt kiszállításával kapcsolatban. FONTOS! A futárszolgálat csak még egyszer kísérli meg újra a kiszállítást, ezután visszahozza a csomagot a feladónak.
Garantáljuk, hogy minden esetben az Ön érdekeit tartjuk a legfontosabbnak. A rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Néhány esetben a mi hibánkon kívül (például ha a megrendelő nem ad meg telefonszámot és több e-mail-ünkre sem válaszol) nem tudjuk a rendelést kellő sebességgel feldolgozni. Minden olyan esetet, amikor a rendelést a mi vagy a beszállítónk hibájából nem teljesítettük vagy rontottuk el, teljes rugalmassággal kezelünk vagy pénz visszafizetési garanciával élünk.
Az árucikkek cseréje
Ha a megrendelt árucikk hibás, esetleg a szállítás során megsérült, akkor azt az Gastro Quality Kft. díjmentesen kicseréli. Abban az esetben, ha ezt a lehetőséget nem kívánja igénybe venni, a termék vételárát visszatérítjük Önnek. A meghibásodás igazolásához a garanciális szervíz szakvéleményére van szükség. A Gastro Quality Kft fenntartja a jogot, hogy amennyiben egy címről visszakapja a küldeményt, akkor a kiküldés újbóli kérésére a megrendelést csak előre fizetés esetén teljesítse.
Az elállás joga
A Gastro Quality Kft. a szolgáltatásai terén etikusan és törvényesen a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendeletben foglaltak szerint jár el:
- A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.
- A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
- Ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja.
- Ha a tájékoztatásra a meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.
- A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget (vételár és szállítási költség) haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogot
- A szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a nyolc munkanapos elállási határidő lejárta előtt a gazdálkodó szervezet a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte.
- Olyan áru értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac gazdálkodó szervezet által nem irányítható ingadozásától függ.
- Olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó.
- Hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;
- Hírlap, folyóirat és időszaki lap terjesztésére vonatkozó szerződés esetében.
- Szerencsejáték-szerződés esetében.
Jogérvényesítés: fogyasztói panaszok, minőségi kifogások
A Gastro Quallity Kft. a fogyasztói panaszok, minőségi kifogások érvényesítésekor a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendeletben foglaltak szerint jár el:
- Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.
- A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:
- a fogyasztó nevét, címét,
- a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
- a kifogás rendezésének módját.
- Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.
- A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.
- Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
- A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
- A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
- Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.
A jogérvényesítés helye az Gastro Quality Kft. székhelye: 1173 Budapest, 522 utca 4 A jogérvényesítés a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet alapján készített „Jegyzőkönyv a fogyasztó kifogásáról” nevű nyomtatványon történik.
Jótállás, garancia
A Gastro Quality Kft. az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásával kapcsolatban a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak szerint jár el:
- A Magyar Köztársaság területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
- Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
- A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).
- Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
Sikertelen kézbesítés
A vásárló hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei a vásárlót terhelik.
Adatvédelem
A Gastro Quality Kft. a birtokába jutott adatokat bizalmasan kezeli, kizárólag a rendelések teljesítéséhez valamint információ közléséhez használja fel, semmilyen formában nem adja azt tovább harmadik félnek. (Ezalól kivételt képez az alvállalkozóként alkalmazott szállító cég.)